dissabte, 23 d’agost del 2008

primer(s) mail

començo x explica on em trobo i amb qui per evitar perdues innecesaries durant el mail (si, aixo es un mail adaptat, ara i aqui, per a aquest blog, no era plan danar repetint, hehe). vaig arribar el dia 16 dagost al migdia i vaig dirigirme cap a casa en Péter, un hungares q viu sol en unes golfes molt xules, qui es ell? es lactual 'novio' de la Math, qui es ella? es una amiga i exnovia de mon germa, francesa. tambe hi era la Vish, una amiga de la Math, ni novia ni rotllet de ningu q conegui, simplement de turisme per Budapest amb la resta.

segueixo per explicar que no escric des del meu portatil, sino des del de la math, amb teclat raro (x aixo no escric gaire be, i sense accents evidentment) p... francesos, tot ho han de tenir diferent.. be, pero sort en tinc pq el meu va morir (i nkra no lhe recuperat). la cosa va ser ben estranya, estavem mirant les fotos fetes al festival (mes endavant ho explico) i de cop i volta va parar de passarles, es va collapsar, no responia a res, ni cont+alt+sup ni res de res; total q li vaig fer un reiniciar a la força.. pero nomes engegarse va dir a tenia un problema i q el solucionava abans de tirar endavant, pero no en va ser capaç. total, he enviat mails a asus pero lunic q mofereixen es formatejar, i hi ha informacio a no vull perdre, aixi q nkra stic buscant alternatives, ja us explicare, spero no haver de borrar res. tmbe he provat dinstallar un segon windows (un xp del Péter) xo no funciona.

val, seguim endavant. jo arribava tan dhora al meu desti erasmus pq del 12 al 18 dagost hi ha un festival de musica de la parra, sziget festival, potser alguns nhaureu sentit a parlar o haureu vist anuncis. es a dir q els dos primers dies full time alla. i molt be, es alucinant pel seu enorme tamany, hi ha no se quans escenaris i carpes, mini escenaris, llocs dacampada, mil llocs on menjar i beure, lavabos mobils daquells per tot arreu, caixers automatics.. es un no parar de concerts i activitats diverses, i hi ha moltissia gent, tmb catalans i espanyols, ah, i tenen parquing vigilat de bicis, tot un luju! haha.

axo va ser dissabte i diumenge, dilluns vam anar uns banys, jo crec a els mes tipics, pq ja els havia vist (com a minim aquelles dues fresques del de vacances q viatgen "low cost" es el q van ensenyar lestiu passat), i vam fer una mica de piscina, xof xof en aigua calenta i aigua freda i massatges i tot.

hem estat coneixent amics den Péter q segurament seguire veient, entre ells un spanyol de madrid q porta tres anys aki x la novia i parla hungares! tot un exemple. tot axo sortint x la nit clar, i coneixent tambe la cultura alcoholica del pais, deu ni do com beuen, i aqui la beguda tipica es el palinka, nhi ha de diferents gustos i se serveix en chupitos. he decidit q el blog es dira aixi (evident a hores dara) be, palinka no, q ja estava agafat, pero li dire palinkak, q es el plural, axi segur q tothom sen recorda.

dimarts vaig estar buscant bancs i mobils que volguessin fer negocis amb un servidor, pero renoi...aksta gent no en sap de fer negocis! (o massa q en saben, crec...) ferse amb un mobil aki es quasi impossible si ets estranger, al final he agafat una tarjeta sim den Péter i mha deixat un mobil mentre en trobo un (al mercat negre, es clar, sino es imposible). el tema banc, no fan res mes que posarte traves, apart q no parlen gaire be langles (be, jo tampoc, pero no treballo en un banc de cara el public en un pais la llengua del qual nomes la parlen els natius, menys de 15 milions, i a mes no sassembla ni por asomo a res q hagis vist abans, be... deixemho). total, q nkra no he pogut saber quins xanxullos puc fer amb espanya, lunic q se es q un compte amb citibank em permet treure diners 4 cops al mes, mentre q els altres nomes una o dos maxim, fort, eh! pero per altra banda, he vist q quan vaig treure diners de la meva targeta catalana no mhan cobrat comissio i el canvi ha estat 1 euro igual a 238 florins aprox, quan el millor canvi q he vist pel carrer i bancs es de 235 (es veu a els hungaresos sestan posan xulos i la moneda ara mateix esta forta, jo esperava un canvi de 250).

be, segueixo amb la cronologia, dimecres vam anar al llac Balaton, es a loest, es enorme i la gent te cases destiueig alla, els ricaxones, claro esta. vam pillar una daquelles embarcacions a pedals i amb tobogant, de la poli a mes, super gracios, i gratis, a canvi dajudar als propietaris a treure les embarcacions de laigua a ultima hora, va ser bon negoci. en realitat, el dia 20 es la diada nacional dhungria, era festa i van haverhi focs artificials i segur q mes coses, pero no vam estargaire al cas (erem al llac). tambe hi va haver una Red Bull Air Race al riu q tampoc vam poder veure, tot i a mhagues fet gracia, pero si vam veure algunes de les acrobacies q feien abans de començar.

dijous ha estat dia de despedides, despres de dinar fora i menjar coses hungareses, haha, q de moment tot esta molt bo, ha marxat lamiga de la math cap a paris, i la Math i en Péter cap a Transilvania, Romania, el q haguessim fet tots si haguessim pogut coordinar millor, pero ja sta be. es a dir, ara stic sol al pis, i la meva maxima preocupacio es trobar pis i arreglar lordinador. tambe he de trobar mbl pq el del Péter lhe de tornar, i vull na a la universitat a dir hola i q minformin de pisos i etc del curs a ve.

interiorment aquests dies han estat una mica durs, estava way tenir plan a tota hora i sempre amb companyia, pero a la vegada em sentia força acoplat, quasi no els coneixia, i el meu angles encara deixa mlt q desitjar, i clar.. comunicarse era basic i tenia moltes dificultats, pero be, poc a poc, nem millorant. i ara sol estare mes tranquil i els plans mels fare jo, q a vegades semblava q fos lombra dalgu altre, xo vaja, bé.

de moment no mho curru gaire i no poso les fotos en aquest matix post, pero nhi ha moltes a picasa (clicant les presentacions q hi ha per aqui hi anireu directament).

divendres. he nat tot el dia amb la bici amunt i avall buscant telefon i fent una mica el guiri. he anat fins la uni i he parlat amb l eszter, la q porta els erasmus, un encant de dona, eh! tambe he buscat mobil, pero ni el mercat negre desitja els meus suculents euros, com aminim demanen 30 euros per un mobil de fa 5 o 10 anys i de segona ma! no flipen ni res, aixi q spero q el Péter em deixi el seu un temps mes i esperare q vingui un des despanya (saccepten ofertes, hehe).

ah, a ultima hora, quan he arribat a casa, he nata fer la compra i he constatat q els preus no stan tan barats com pensava, eh, fins ara pensava q era pels llocs q anavem, si menges fora, etc. pero no. si que es algo mes barat potser, pero si fa o no fa...

be, vaig a seguir buscant pis x internet i a enviar mails a possibles roommates. tema ordinador kk de la vaka, eh, asus no majuda a recuperar la informacio, nomes a solucionar el problema de hardware, aixi a potser akbre formatejant a saco i llestos, ja veurem.

apa, i axo es tot de moment, espero q el proxim post ja sigui al meu pis! i prometo currarmho mes, hehe! vagi molt be! records des de Budapest!

2 comentaris:

  1. Daniiiii!!

    em sembla molt bona idea lo del blog! així t'anirem xafardejant i més o menys sabrem què fas amb la teva vida!!!

    en fi, de moment això, sembla k estàs sencer i et tracten bé!!

    un petoneeeeeeetmuamau!

    ResponElimina
  2. Escoltenano!

    Veig que la teva arribada ha estat força triumfal! Quin pal això de l'ordinador, per això... aquestes coses d'alta tecnologia ja se sap, no són rexona, ans al contrari!
    Això del mobil, jo tinc el motorola aquell que portava abans del nokia, encara funciona i tal, però no és lliure ni res... si t'interessa digues-m'ho, encara que potser abans que t'arribi ja n'hauràs conseguit un altre.

    Aquí tot correcte, he arribat fa una estona a Barcelona després de passar uns dies a Castell amb mon pare i companyia. Tinc una germana petita que a part de ser un trasto és la cosa més simpàtica del món. És com un xut de bon humor fer-la riure. I a sobre està preciosa. També he estat a Palamós un parell de dies a casa el Marc, en plan familiar també (...). Com ens hem de veure, verge. I ara de nou aquí, sense saber massa com tornar a posar els peus a terra i començar a fer alguna cosa de nou, tipus cercar feina i preparar la vuelta al cole.

    I és que a l'octubre m'instal·lo a la meva nova llar, saps? Si, amb un parell d'ous abandono el niuet i li llogo l'habitació al Guim. Tot plegat serà una festassa! Per suposat quan vinguis per Nadal reserva't un vespre per presentar-te la meva nova llar dolça llar, amb sopar i vi inclòs (el que pot passar és que et faci pagar la meitat de la factura del super....!!)

    Ale, després d'aquest rotllo etern, un petó gegantí, vale?

    Muà

    ResponElimina

santa 2009 - recorregut final pels balcans


Mostra santa 2009 en un mapa més gran

Budapest (by Laura Kettle)

romania 25-29 març 09

escapada PARIS març 2009


Mostra paris 4-8 març en un mapa més gran

back to budpest... el camí més curt: la línia recta!

en busca del hogar vol.MAP

skyscanner.net

l'únic món que tenim